close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

קידום אתרים מקומי ואיך זה עובד

מערכת שורשיח שבט, תשפ13/02/2020

תגיות:
צילום: freepik
בשנת 2014 האדמה בתחום קידום האתרים רעדה. עם עדכון "יונה" של גוגל דברים רבים השתנו בתחום הקידום האורגני. חברות קידום אתרים החלו להשקיע יותר בביטויים בעלי אופי מקומי, בעלי עסקים החלו יותר להשקיע בקידום האורגני בזכות האפשרות הזו המעניקה לעסק קטן אפשרות להתברג במקומות הראשונים בגוגל. הרבה אתרים ירדו בדירוגים ובכמות הכניסות שלהם ולעומת הרבה אתרים אחרים החלו לנסוק. כמובן שההשפעה בחו"ל ובעיקר במדינות הגדולות יותר, הייתה גדולה יותר מאשר בישראל אולם גם בישראל האתרים הושפעו מהעדכון וכן הדרך שבה מקדמי אתרים רואים כדי לקדם את הלקוחות שלהם.

אז
מהו למעשה קידום אתרים מקומי?

לגוגל יש כמה דרכים לאסוף מידע על משתמש הקצה המבצע את החיפושים במנוע החיפוש שלו. כאשר לקוח מבצע חיפוש בגוגל, בהנחה שגוגל יודע איפה הוא גר או איפה הוא נמצא כרגע, סביר להניח שהוא יקבל תוצאות ממוקדות יותר לאזור שבו הוא נמצא. מה שיכול להעפיל על זה הוא ביצוע חיפוש ממוקדים לאזור אחר. לדוגמה: כאשר מישהו מבצע חיפוש לחברת קידום אתרים בחיפה הוא יקבל בתוצאות חברות קידום אתרים המקודמות לאזור זה של חיפה ופועלות באזור. אם הוא היה מחפש "חברת קידום אתרים" או אוליי "קידום אתרים בגוגל" באופן כללי יותר הוא היה מקבל בתוצאות את אחת משתי האופציות הבאות:
• אתרים גדולים המקודמים כבר המון שנים בביטויי מפתח מרכזיים בתחום.
• חברות קידום הנמצאות באזור שבו הוא נמצא בהתאם למה שגוגל יודעת עליו.

כיצד גוגל יודעים היכן אנו נמצאים?
אז כפי שאמרנו יש לגוגל כמה דרכים לאסוף עלינו מידע: החל מהפעלת GPS בטלפון אנדרואיד ועד שימוש במפות של גוגל, גלישה בדפדפן כרום, הקפצת חלון של גוגל במנוע החיפוש המבקשת לדעת את המיקום שלך, תיוגים שלכם במקומות מסוימים, לפי כתובת הIP של המחשב שלכם ועוד.

איך גוגל יודעת אילו תוצאות להציג לאותם אזורים?
(קידום ביטויים לוקאליים, הרשמה לגוגל מיי ביזנס, מפות)
אז גוגל יודעת היכן אנו נמצאים, היא עדיין צריכה להציג לנו מקומות שבאמת רלוונטיים ונמצאים פיזית היכן שאנו נמצאים כדי לספק לנו שירותים רלוונטיים בהתאם לאזור שלנו. כיצד הם יודעים שעסק מסוים נמצא באזור מסוים כדי להציג אותו לגולשים? ובכן יש כמה טכניקות גם לזה. ראשית גוגל יודעת לזהות את בעלי האתרים והיכן הם יושבים אבל הדרכים העיקריות שלה יהיו ככל הנראה מהביטויים שהאתר מקדם את עצמו בהם ומההרשמה של העסק למפות של גוגל ולגוגל מיי ביזנס. הרשמה לגוגל מיי ביזנס עוזרת לעסקים להציג מידע רלוונטי ועדכני על העסק, כולל כתובת העסק ומיקום על המפה, שעות הפתיחה של העסק, תחומי העיסוק של העסק, קישורים לעמודים פנימיים ואפילו מאפשרת לגולשים לדרג את העסק לפי 1 עד 5 כוכבים ולהשאיר חוות דעת על העסק. כל זה יוצג בתוצאות החיפוש של גוגל בתוצאות הלוקאליות הצמודות למפות של גוגל.

אז איך אנו יכולים לקדם את עצמנו בעזרת קידום אתרים מקומי?
אם יש לכם עסק בעיר מסוימת או באזור מסוים בארץ שבו אתם רוצים להתמקד בפרסום והבאת לקוחות, תוכלו לבצע קידום אתרים מקומי. לדוגמה: אם יש לכם מספרה בבאר שבע תוכלו לקדם את הביטויים "מספרה בבאר שבע", "עיצוב שיער בבאר שבע" וכו'. אם תרצו לנסות להביא לקוחות מכל אזור הדרום תוכלו לקדם גם את הביטויים ובמקום המילה באר שבע לרשום את האזור שבו אתם פועלים. טוב להתמקד היום בביטויים ארוכים וממוקדים יותר כיוון שיש בהם פחות תחרות וקל יותר להתברג בתוצאות הראשונות. התברגות בתוצאות הראשונות תתרום גם להבאת תנועה ממוקדת לאתר שלכם שעשויה להפוך ללקוחות וגם למיתוג העסק.
הוסף תגובה
צילום: freepik
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה